Tuesday, 13 November 2007

Motivace a vedení lidí

Motivace a vedení lidí

Motivace lidí je bezesporu jednou z podstatných funkcí leadershipu. Proto jsme se na Vedeme.cz motivaci a příčinám lidského chování již mnohokrát věnovali. V této sekci Motivace a vedení lidí se budeme motivaci věnovat ... více


Management



Jaké jsou základní znalosti vedoucího pracovníka?
Kdo je to vedoucí pracovník? Co má dělat? Co je jeho úkolem?
Jak nedělat práci za jiné lidi?
Jaké jsou etapy produkce?
Jak dosáhnout od lidí přesně to, co potřebujete?
Jak zvýšit produkci v práci, v oddělení, ve firmě?
Jaký je rozdíl mezi dobrým a špatným vůdcem?
Jak zorganizovat práci tak, aby to šlo „samo“ a aby pracovníci ochotně plnili své úkoly?
Co je nutné nadefinovat pracovníkům, aby dosahovali očekávané výsledky?
více



Řízení cílů
Cíle dávají vašemu jednání směr, jsou však důležité i pro vaše spolupracovníky. Jednou velice podstatnou částí vedení (řízení) je vytyčování cílů – samozřejmě, že cílů správných.

Zdaleka ne všechny cíle ... více



Úvod do strategického managementu
Vymezení pojmů – strategie, managementová strategie, strategické řízení, strategický management. Strategický proces řízení – definice poslání firmy, specifikace cílů, nástin strategií, příležitosti firmy. Strategický proces. Management a jeho vývoj vzhledem ke strategickému ... více

.

Sunday, 11 November 2007

Kompetence vedouciho pracovnika

Kompetence vedoucího pracovníka

Kompetence vedoucího pracovníka představují v současné době u většiny organizací kritéria výběru a směrů dalšího rozvoje vedoucích pracovníků, sehrávají však také důležitou roli při hodnocení vedoucích pracovníků.

Je jasné, že pokud mají organizace tyto kompetence nastaveny špatně, budou v uvedených oblastech výběru, rozvoje a hodnocení dosahovat, kromě vyslovené náhody, špatných výsledků.

Je to jasné, ne však ... více


.

Co má dělat vedoucí pracovník

Tým a jeho vůdce




Co má dělat vedoucí pracovník (Výběr - 11/2007)


Téma „Co má dělat vedoucí pracovník“ je dnes tématem hodně diskutovaným. Podle mnoha lidí je písemný popis jeho práce obtížný, protože vedení lidí je čistě intuitivní věcí, kdy je potřeba reagovat na vzniklé situace vždy individuálním způsobem a člověk charizma spojené se schopností řídit buď má nebo nemá. Na vedení lidí se zkrátka člověk musí narodit, na to popis práce neexistuje.

Je pravdou, že vytvořit ucelený seznam směrnic, pokynů či pracovní náplně pro člověka z výroby nebo administrativy nám připadá mnohem reálnější, než vytvořit něco podobného pro vedoucího pracovníka. A moudře řízené firmy směrem definování popisů práce jednotlivých pracovních pozic skutečně kráčejí. Vždyť když dokážeme svým spolupracovníkům jejich práci popsat, dostanou pevný bod, jejich nasazení bude zaměřené požadovaným směrem, kontrola jasnější, výkonnost vyšší a přijmout nového kolegu jednodušší. Nebylo by však přínosem, kdybychom dokázali definovat takové pevné body i na práci vedoucího pracovníka namísto toho, abychom to nechali čistě na jeho vrozené intuici? Nemohlo by mnoho lidí kolem nás vyrůst v kvalitní manažery, kdyby věděli, na co přesně se mají ve své řídicí práci ... více



stock share burza akcie

How Millions of American Will Lose Their Homes


Tržní sentiment a hypoteční krize vesele


Morální hazard a run na Northern Rock



.

Saturday, 10 November 2007

Time management

Time Management and Leadership


Time Management Tips
Here are some simple time management tips...
1. Write things down
2. Prioritize your list
3. Plan your week
4. Carry a notebook
5. Learn to say no ... more


Time management - IV. generace

Time management - PL

"KNOWLEDGE MANAGEMENT"
czech version

Knowledge Management

Knowledge Management

KM Magazine



Knowledge Management jako nový způsob využití znalostí v obchodních procesech
více






.