Sunday 7 June 2009

Já jsem nevolil!

Dnes jsem zaslechl větu "Nevolil jsem"

která mě inspirovala. V posledních volbách do EP volilo 99.99% voličů. Účast byla jako asi při každých volbách velmi vysoká.
Jen 28% voličů nebylo zcela spokojených se současným stavem a volili změnu dle jejich představ. Žijeme v úžasné době kdy skoro 72% všech voličů je spokojených. Těchto 72% voličů zvolilo poměrným hlasem všechny kteří se do EP dostaly a přesně tento výsledek si přáli.
V následujících letech za těmito politiky budou stát a je obhajovat.
Možná ale existuje malá skupina občanů která nechtěla skutečně volit. Aby mohla říci, že nevolila vzdala se svéprávnosti a nebyla započítána mezi voliče.
Nevím zda se jí následně podaří zpět získat svéprávnost ale líbí se mi její férový (pravdivý) postoj.
Ano oni opravdu mohou říci "Já jsem nevolil!"

5 comments:

Anonymous said...

Volební systém Austrálie
Právo volit do obou komor federálního parlamentu (i do státních parlamentů) mají všichni občané Australského svazu, kteří přesáhli věkovou hranici 18 let a kteří se zaregistrovali jako voliči. Zajímavostí je, že pasivní volební právo mají rovněž všichni občané starší 18 let, kteří mohou volit. Specifickým rysem je i povinnost účastnit se voleb ...


---------------------------------
Austrálie je jedna ze zemí ve které je povinný hlasovat.
Povinné hlasování bylo představeno po První světové válce, když to bylo plst, která od 60,000 Australanů měla zemřela v obraně svobody, Australani měli povinnost používat svobody tak draho vykoupené.
Bezprostřední impuls pro povinné hlasování u federální úrovně byla nízká volební účast (69.4%) ve federálních volbách 1919. Hlasování je povinné oba u federálních voleb a u voleb pro stát a legislatur území.
V některých státech hlasování u komunálních voleb je také povinné. Stíhání pro (poruchu) k hlasu jsou vzácná a jemný je nominální...

St. said...

Na celém systému voleb je smutné, že menšina obyvatel ČR rozhoduje o budoucnosti nás všech. Je to blbý systém, podobně i menšina obyvatel tehdy rozhodla o vstupu ČR do EU.

Tohle by se mělo nějakým způsobem řešit - ať povinnou účastí u voleb (což mi přijde docela drsné, ale zároveň nejsnažší řešení), nebo stanovení jiných principů pro volby.

Druhou otázkou je, kdo vlastně volí a na základě jakých informací. Podle mě by občané měli obdržet stručné volební programy všech kandidujících politických stran a seznámit se s nimi.
Přijde mi nefér, když globální kampaň je schopno provézt jen několik velkých stran. Menší strany pak nemají moc šanci, protože o nich lidé neví.

Nevolící občané svojí neúčastí vysílají následující možné signály:
- nevím koho volit (nemám informace)
- politika mne nezajímá..
- je mi to jedno, stejně nic nezměním

Otázka je: Musí to tak být?

Anonymous said...

snažme se aby neplatilo že:

již Platón ve své Ústavě kritizoval demokracii jako vládu lůzy :-(

ale zname mimo osviceneho monarchy neco lepsiho?

ja ano !!!
moznost ziskat volebni prukaz po absolovovaní jednoduchého testu z
základu etiky
zakladu historie
zakladu ekonomie

kdo by prukaz volicsky ziskal musel by k volbam podobne jako napr. v australii

potom by populiste meli min. o 50% tezsi zmanipulovat demagogicky davy !!!

neni volit zodpovednejsi nez napr ridit auto?
a jak to dopadne pokud za volant usedne nekdo bez zakladnich znalosti?
odpoved necham na Vas

kolik lidi napr zemre kvuli tomu ze se ve statnim zdavotnickem systemu promrha cca 30- 40 miliard Kc/rocne ktere by mohly byt velmi dobre investovany napr do vyzkumu ... ... ...


-------
mimochodem víte jak zemřel např Sokratés?
pokud ne najdete si to

Anonymous said...

Podívejte se na první severokorejskou reklamu. Je na pivo

http://webtv.idnes.cz/server.V090703_151216_tv-ostatni_sha.cz



Na začátku července se v severokorejské televizi objevily první reklamy na pivo nebo sponky a odborníci začali spekulovat o tržních reformách. Vůdce KLDR Kim Čong-il tomu rychle udělal přítrž a vyhodil šéfa státního výboru pro vedení televize. Reklamy prý představují příliš velký vliv kapitalismu.

http://zpravy.idnes.cz/co-to-je-rozcilil-se-kim-cong-il-u-reklamy-na-pivo-a-vyhodil-sefa-televize-1a8-/media.asp?c=A091108_104039_zahranicni_stf

Fresh Crackers said...

Fresh Crackers je prední online platforma, která pomáhá klientum z Ceské republiky spojit se s webdesignéry, marketingovými specialisty ci webovými designéry. Tito profesionálové používají nejmodernejší technologie a nekolikaleté zkušenosti z ruzných odvetví pro splnení prání každého klienta. Není pro ne nejmenším problémem pracovat na nekolika projektech najednou. Kontaktujte nás dnes a spojíme vás s tím nejvhodnejším expertem.